請幫我翻譯_這段英文 不要用翻譯器英文翻譯器 請幫我翻譯_這段英文 ((不要用翻譯器 最讓我難忘的學習經驗是從一篇文章學習來的,那讓我學到「凡是不能只看表面,眼前所見不一定是真的」這句話。

故事內容大致如下:男友非常懦弱,不管什麼事總讓女友先嘗試,女友對此感到不滿。

這天,兩人出海遊玩,不幸遇到鯊魚覓食,這個時候,男友說:「這次換我先來試。

」便把女友推下水,女友拼命游,幸好有附近的漁船搭救,且鯊魚游向男子,才得以生還,女子被救上船後,船長說:「真是勇敢的男子,願上帝保佑。

」女子冷冷答到:「最好咬死他,他剛才還把我推下水想保命。

」船長驚訝的說:「不會吧!

我剛用望遠鏡看得一清二楚,他推你下水後,便用刀子劃自己的手,鯊魚對血腥味非常敏感!

他這樣做是非常危險的!

如果不是他這麼做,引走鯊魚,要不然你現在就不會在這,可能已經被咬死了…」的確,人總是指相信自己的眼睛,認為眼前所見就是真相、事實,我想我也會認為男友真是懦弱,居然把我推下水,被鯊魚咬死活該;但事實上,卻是要救我。

「凡事不能只看表面,眼前所見不一定是真的」,我想我一輩子都會記住這句話的!

這就是我最難忘的學習經驗。


My most unforgettable learning experience came from an article, it taught me the importance to judge things by their interior aspects rather than the exterior and that what you see might not be true. The Story started as below:Once a very wimpish boy who was so coward that he wouldn't dare to try anything before his girl friend has tried it. His girl friend felt very discontent about that.That day, they went to the sea but were very unlucky as they came across a prowling shark. At the same moment, the boy said "let me try it first this time" and suddenly pushed the girl under the water. The girl swam very hard. She was fortunate enough as the shark only made the boy his target and that she got rescued by a nearby fishing boat. Once on board, the captain said: "what a brave boy, may god bless him"The girl anwsered coldly: " I wish the shark could bite him to death, he just pushed me down to the water to save himself"The Captain responded with surprising tone: " No way, I just witnessed everything with my binocular. After he pushed you, he cut his arm using a knife which was a very dangerous act as sharks are extremely sensitive to the taste of blood. If he didn't do so to lead away the shark, you probably won't have a chance to be here now but killed by the shark.Truly, people tends to only trust their own eyes, believing what they saw as the truth or fact. I think by taking the position of the girl, even myself would also taken the boy as a coward to push me down in the sea. However the truth was that he was trying to save me. " things can not be judged by its appearance, what you see might not be the truth" . I think that I will always remenber this quote! this is my most unforgettable learning experience 參考資料 ...

my learning experience in english,english learning experience,my english learning experiencelearning experience,船,coward,truth,the shark,water,文章,target,interior aspects,真相

補習|發音|英文寫作|口語|片語|語法|句子|詞性|文章|動詞|自我介紹|翻譯|怎麼唸|文法|怎麼學|解釋|練習|英文諺語|會話|英翻中|用語|演說技巧|祈使句|名詞|命令句|提升|中翻英|翻譯機|語言學|分詞|專有名詞|學英文|單字|意思|演講稿|


參考資料:http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1007092508547 英文翻譯器

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 雅婷 的頭像
    雅婷

    雅婷的窩!

    雅婷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()